Výroční den školy 2016 v Těšínských minutách

K letošnímu výročnímu dni se vracíme informací, že na část akce se můžete podívat v Těšínských minutách z 12.7. 2016.

Přijetí nejlepších žáků naší školy představiteli města v Těšínských minutách

Upozorňujeme na vysílání Těšínských minut - příspěvek o předávání vyznamenání nejlepším žákům: relace z 28. 6. 2016 - první příspěvek do 3, 20 min.

Úplata za užívání školních tělocvičen

Po projednání se zřizovatelem bude od 1. září 2016 činit pronájem tělocvičen našich škol tuto částku:

Pronájem pro sportovní oddíly (činnost s dětmi)  a pro DDM  10,- Kč za hodinu pronájmu v obou našich tělocvičnách (ZŠ Ostravská, ZŠ Slezská);

Pronájem pro ostatní složky:   280,- Kč za hodinu pronájmu tělocvičny ZŠ Ostravská;

180,- Kč za hodinu pronájmu tělocvičny ZŠ Slezská

11. července 2016   Mgr. Rudolf Fiedler, ředitel

Nejlepší žáci přijati starostou města

22. června 2016 byli nejlepší žáci českotěšínských škol přijati jako každoročně starostou Českého Těšína panem Slováčkem. Naše školy reprezentovali Anna Murycová, IX.A, Zuzana Krucinová, VII.A, Vojtěch Svoboda, V.C, a Baroba Koutná, IX.B.

Setkání se nemohla zúčastnit Zuzana Krucinová.

Za fotografie děkujeme paní Havlíkové z Těšínských listů.

Výroční den školy 2016

Deváťáci se loučili se svými školami

Dne 28. června 2016 se uskutečnil tradiční Výroční den školy, v jehož průběhu vystoupily na úvod děti z mateřské školy na Hrabinské ulici, ředitel školy spolu se svými zástupci předal pochvaly žákům, ocenění učitelům a rodičům. V další části se ředitel školy a třídní učitelé rozloučil s vycházejícími žáky a naopak deváťáci zavzpomínali na léta strávená ve svých školách. Závěrem jim při odchodu ze školy popřála za město Český Těšín i osobně za sebe hodně dalších úspěchů v životě místostarostka Českého Těšína paní Hřebačková.

Na svých fotografiích zachytila slavnostní průběh Mgr. Vlasta Potyszová

Třída II.C se loučila

Rozloučení třídy II.C

Krásné a horké odpoledne nabízel pátek 24.6. Naše třída se těšila na odpoledne s „Koly a kolečky“. Sešli jsme se tentokrát na školním hřišti a každý, kdo si přivezl kolo, koloběžku, či dokonce motorku předvedl jízdu mezi kužely. Také pro rodiče bylo připraveno malé překvapení – 1 kolečko. A tak si děti užily slalomovou jízdu na točkách. Umělecký dojem pak hodnotila naše zábavná porota z řad rodičů na lavičce. Děti byly ohodnoceny sladkými cenami a rodiče také hezkým hodnocením svých dětí ve 2. ročníku. Zábavné odpoledne bylo zakončeno opékáním párků a osvěžujícím sprchováním. Krásné prázdniny všem dětem a rodičům poděkování za spolupráci po celý rok.

Paní učitelka Helena Warcopová

V.C na školním výletě

Školní výlet V.C : Beskydy – Skalka/16.6. 2016/

Z dojmů účastníků:
Z postele jsem vyskočil jak ranní ptáče. A moc jsem se těšil. Už jen ráno to bylo zajímavé, protože v autobuse jsem byl o něco déle než normálně a dokonce jsem viděl kluky na cestě. V hale na nádraží jsem si užil hodně bavení se. Ve vlaku jsme soutěžili hru Hádej, kdo. Cestou na Skalku jsem se moc pobavil. V lese bylo fajn a dokonce jsem viděl koně. Na Skalce jsme hráli míčové hry a hodně jsem si to užil. Sice jsme se při cestě zpět ztratili, ale o to více jsme se prošli. Ve vlaku opět hry a zábava. Byl to vůbec nejlepší výlet, jaký mohl být.
Tomáš Raszka

Přijeli jsme na nádraží do Bocanovic. Šli jsme lesem do kopce kolem krásných chatiček. Po kilometru a půl jsme měli chvilku pauzu a šli jsme dál. Rychlí šli vepředu a ti pomalejší vzadu. Pokračovali jsme po bíložlutých značkách. Na louce jsme potkali koně. Pak jsme se všichni shromáždili u posedu. Odpočinuli jsme si a po dalších 6,5 km jsme došli na Skalku. Tam byla ve výběhu mírumilovná koza. Asi po 2 hodinách jsme vyrazili na nádraží. Výlet se mi líbil. Jela bych tam zase.
Marie Jeřábková

Z Bocanovic jsme šli kousek po chodníku a pak celou cestu lesem. Nejvíc se mi líbila chata a hřiště. A také tam byly ovce a koza, která byla přítulná. V té chatě jsem si koupila turistickou známku na památku. Byli jsme tam docela dlouho. Na hřišti byla i trampolína. Byla super. Cestou zpátky jsme viděli tři koně. Měli moc velký výběh. Hladili jsme si je. Všichni tři měli plemeno Hafling. Zpátky jsme šli jinou cestou, více kamenitou. Ale šlo se rychleji. Došli jsme k jinému nástupišti. Výlet se mi moc líbil. Už jsem tam sice byla dvakrát, ale moc se mi tam líbí a chci tam ještě!
Vendula Martinková

Šli jsme na Skalku s naší třídou. Bylo to dobrý. Cestou jsme se rozdělili na 2 skupinky- jednu rychlou a druhou trochu pomalejší. Sice už jsme nemohli, ale nakonec jsme to dokázali. Nahoře jsme hráli překopávanou, ,,schovky´´ a přehazovanou. Tam nahoře jsme byli docela v klidu. Paní učitelka nás možná chtěla i pochválit, ale pokazili jsme si to ve vlaku. Tam si paní učitelka myslela, že se hanbou propadne! Richard Nesvadba

Počasí se nám hezky vydařilo. Některé části bylo těžké vyšlapat, ale zvládla jsem to! Já na hory chodím ráda. Nahoře jsme se asi 2 hodiny hráli. Potom jsme šli dolů zpátky a viděli jsme koně….
Marie Ryboňová

A co na to básník?

Vojta, Lukáš, Filip, já, jsme popředu v čele.
Netekl nám pot po čele.
Vítr fučí, brouci bzučí, jdeme všichni po lese.
Už vidíme cíl, kolem létá pyl.
Adam Kaczmarczyk

Závěr Akademie programování Microsoft v Praze

Akademie programování Microsoft, Praha

Programování se v poslední době zmiňuje jako další nezbytná gramotnost pro 21. století. Mnohé IT společnosti a organizace podporují jeho výuku různými způsoby. Také my na naší škole se každoročně zapojujeme do podzimního Programování s bobříkem a letos na jaře jsme využili nabídky společnosti Czechitas ve spolupráci s f. Microsoft a se VI.B a VII.B jsme se zúčastnili dvouměsíční Akademie programování v prostředí Kodu.
Kodu Game Lab je vizuální programovací jazyk od Microsoft Research Lab, pobočky firmy Microsoft. Je navržen tak, aby byl ovládáním přístupný pro děti, a proto je možno vytvářet hry i bez hlubších znalosti programování.
Na závěr Akademie byli nejaktivnější žáci ze zapojených tříd základních a středních škol pozváni na Slavnostní zakončovací den do české pobočky Microsoft v Praze 4.
Byl pro ně připraven zábavně-naučný program na herních stanovištích, např. lego roboti, různé workshopy pro větší i menší, herní stanice, kde si děti mohly zahrát nejlepší hry vzniklé v rámci akademie, apod.
Těší nás, že 1. místo ve znalostním kvízu pro mladší žáky získal Sebastián Miksch ze VI.B a cenu za nejlepší video ze všech vytvořených vyhráli Štěpán Pryszcz a Tobiáš Burkot z VI.B.
Jak si naši ,,absolventi akademie´´ den užili, se můžete dočíst níže z příspěvků VI.B…
Mgr. Helena Lazarová, ICT koordinátor

V Microsoftu se mi líbilo. Byla tam zábava a prima lidi. Disciplíny – programování v Minecraft, Kodu , Marshmallow, logo quiz, …se daly zvládnout. Občerstvení bylo super. Nejlehčí bylo Kodu. Také jsem vyhrál čokoládu za nejlepší video.
Štěpán Pryszcz

11.6. jsme se vydali do Microsoftu. Většina kluků vstávala ve 4 hodiny ráno, takže se nám pak chtělo ve vlaku trochu spát. Když jsme dojeli, v budově jsme se zaregistrovali. Dostali jsme jmenovky a mohli jsme začít. Bylo tam celkem 5 soutěží. Nejvíce jsem se zasmál u Marshmallow challenge. Měli jsme 20 špaget, 1 metr pásky, provázek a marshmallow. Cílem bylo marshmallow dostat co nejvýše. Moc se mi tam líbilo. Jídla tam bylo dost, pití taky. Takže spokojenost. Viděli jsme jejich pracovní místa. Bylo to hodně luxusní. Naučili jsme se upravovat video. Bylo to super. Každému bych doporučil se tam podívat.
Lukáš Gál

V sobotu 11.6. jsem s kamarády jel do Prahy do Microsoftu. Tento výlet jsme si užili. Nejvíc se mi líbilo programování v Minecraft. Před vyhodnocením jsme šli na prohlídku budovy. Líbilo se mi na ní, že byla vysoká. Mají tam hodně elektroniky a počítačů a notebooků. Po vyhlášení výherců jsme jeli do centra a pak na nádraží. Cestou jsme se stavili v McDonald´s. V Microsoftu se mi líbilo a chtěl bych tam znova.
Marek Bury.

……Moc se mi tam líbilo. Celý program byl hlavně o soutěžích. Byli jsme rozděleni do několika skupin. Museli jsme splnit úkoly na 5 stanovištích. Byl tam catering, kde bylo všechno. Microsoft je veliká budova s 8 patry. Vyjeli jsme výtahem až na terasu, která je obrovská. Viděli jsme pracoviště Microsoft, kde je hodně počítačů….Bylo to super!
Arian Mustafa

Hráli jsme soutěž o nejvíce bodů. Úkoly byly takové: naprogramovat věci v kuchyni, aby upekly bublaninu, naprogramovat Steva nebo Alex v Minecraftu, zahrát si hry, co byly vytvořené v Kodu game lab, Marshmallow challenge a kvíz. Jako bonus jsme si natočili své video. Určitě bych chtěl jet zase.
Sebastián Miksch

V sobotu 11.6. jsme jeli do Prahy do známé firmy Microsoft. Cesta byla zábavná. Koukali jsme na filmy, zpívali, vtipkovali, povídali si. Po příjezdu do budovy bylo ve velkém sále s promítačkou zahájení. Po něm začaly soutěže. Pekli jsme bublaninu, programovali, stříhali videa. V 16 h jsme skončili a vydali se na chvilkovou návštěvu Prahy, byli jsme i v KFC. Pak jsme jeli metrem na hlavní vlakové nádraží. Odtud jsme jeli domů. V Microsoftu se mi velmi líbilo a chtěl bych tam jet zase.
Tobiáš Burkot

Chcete příští rok jet taky? Zapojte se s námi do programování!!

Poděkování za sběr víček

Dobrý večer,

ráda bych Vám touto cestou poděkovala, z celého srdce, že jste se rozhodli pomáhat a v letošním školním roce, který se chýlí ke konci, jste se připojili k víčkosběračům a pomáhali rozšířit sbírku plastových víček na podporu naší cácorky, Stelinky.
Díky intenzivním lázeňským pobytům a léčbě, které díky sbírce můžeme Stelince dopřát, nám pomáháte zlepšovat její zdravotní stav a posouvat hranice jejich možností, krůček po krůčku, kupředu.
Děkujeme Vám a všem zaměstnancům, kteří se podílejí na organizaci sbírky za ochotu, pomoc a podporu, za pomoc se skladováním, motivaci víčkosběračů ke sběru plastových víček. Děkujeme všem žákům, žáčkům, rodičům i dalším rodinným příslušníkům, kteří se sběrem pomáhají.
Poslední svoz, který byl proveden, byl pro nás prozatím rekordním a svezeno bylo neuvěřitelných 1.490 kg plastových víček.
Z výtěžku sbírky byly dosud financovány doplňky k rehabilitačním pomůckám pro Stelinku (např. pult k jídelní židličce), léčebný pobyt v odborném léčebném ústavu Metylovice v březnu 2016 a v červenci 2016 nás čeká další, letos již druhý lázeňský pobyt v Sanatoriích Klimkovice, kam bylo na úhradu pobytu poukázáno již 50tis. Kč. V současné chvíli penízky ukládáme a šetříme na další lázeňský pobyt. Vyúčtování příjmů za sběr plastových víček i výdajů, které jsme vynaložili, lze sledovat nahttp://stela-rett.cz/#sbr_vek.

Za pomoc jsme Vám nesmírně vděčni.
My i v roce příštím budeme ve sběru víček pokračovat, pokud nás budete chtít podpořit i v roce příštím, budeme moc rádi.

S úctou

Adriana Štrossová

Schůzka s rodiči budoucích prvňáčků

Vážení rodiče, zákonní zástupci,

vedení školy si vás dovoluje pozvat na schůzku, v jejímž průběhu obdržíte řadu užitečných informací souvisejících se zahájením školní docházky vašeho dítěte.

Srdečně zve Mgr. Rudolf Fiedler, ředitel

SRPŠ přispělo k oslavě Dne dětí

Den dětí - provoněný láskou, kořením a medem...

1. 6. ke Dni dětí upekly maminky ze SRPŠ pro děti I. stupně ZŠ Hrabina medové perníčky. Dětem byla sladkost, pečená s láskou a zdobená marcipánovým srdíčkem, velmi milá. Doufáme, že dětem malá pozornost osladila jejich svátek.